... és az egyensúly helyreáll ...

Kategória: Masszázs

Az SMR masszázs: gyakorlati tanácsok

Közzétéve január 17th, | Kiss Borbála itt: Cikkek, Gyakorlatok és egyebek, Masszázs. Nincs hozzászólás

A myofasciális önmasszázs (SMR) egy speciális nyújtási technika az izommerevség és fájdalom kezelésére. Javítja a test különböző szöveteinek – beleértve a bőrt, a zsírt és a fascia-t is – egymáshoz viszonyított csúszását és az idegrendszerre is hatással van. Alkalmazása napjainkban egyre népszerűbb a mobilitás növelésére, a sérülésveszély csökkentésére, a teljesítmény növelésére és az edzés utáni regenerációs idő minimalizálására. Ha már használsz valamilyen masszázs hengert (foam rollert), masszázs golyót vagy más hasonló terméket, ebből a cikkből megtudhatod mit ajánlott tenni és mit nem, SMR végzése során.

 

 

Nem szabad a “mindenért meg kell szenvedni” felfogással nekiállni.
Ha myofasciális önmasszázst végzel és annyira fáj, hogy levegőt is alig bírsz venni és az egész tested megfeszül, akkor épp a lényegről feledkezel meg. Így csak tested védekezési reakcióját váltod ki, ami pont az ellenkezője annak, mint amit elérni szeretnél. Kutatás igazolja, hogy az agresszív mélyszöveti masszázs nem az, amire stresszes állapotban szükséged van. Fékezni szeretnél, nem gázt adni.
Találd meg azt az arany középutat az élvezet és a fájdalom között, ami eredményes, de elviselhető. “Lazulj rá” az eszközre. Keresd a “jó fájdalmat”. Lélegezz lassan és mélyen. Képzeld el, ahogy a szövetek felszabadulnak a testedben. Ez fontos, mert ezzel is hatással vagy az idegrendszeredre (neuroplaszticitás). A “no pain no … Read More »


Új tudományos eredmények: a masszázs hatása az izomlázra

Közzétéve november 9th, | Kiss Borbála itt: Cikkek, Masszázs. Nincs hozzászólás

A masszázs egy kimerítő edzés után kétség kívül jól esik és úgy érezzük, csökken a fájdalmunkt és mintha az izmaink is könnyebben regenerálódnának. Sokan – köztük atléták és orvosok – azon az állásponton voltak eddig is, hogy a masszázs csökkenti a gyulladást, serkenti a vérkeringést és csökkenti az izomfeszültséget. De mostanáig senki nem tudta bizonyosan, miért is van a masszázsnak ilyen hatása.

A kutatók csak most értették meg pontosan, mi történik az izmokkal masszázs közben.

Az elvégzett kísérletek során az alanyoknak a kimerülésig kellett edzeniük, majd lábizmaik szövetéből 5 mintát adni, elemzésre. E kellemetlenség ellenére a kutatóknak sikerült 11 fiatal férfit találni, akik önkéntesen jelentkeztek. Az eredményeket a “Science Translational Medicine” február 1-i számában publikálták.

Az első vizit alkalmával minden jeletkező pihent állapotban lévő lábán végeztek biopsziát. A második alkalommal szobabiciklin kellett edzeniük egészen addig, míg teljesen el nem fáradtak. Ezután minden jelentkező egyik lábát 10 percig masszírozták, a másikat pedig hagyták, hogy magától regenerálódjon. A masszázs után közvetlenül biopsziát végeztek mindkét combon. További két és fél óra pihenés után egy harmadik biopsziát is végeztek, hogy lássák a folyamat időbeli lefolyását.

Megállapítást nyert, hogy az erőltetett edzés apró szakadásokat okoz az izomszövetekben, ami immunreakciót vált ki (gyulladás). Szervezetünk így próbálja a sérült sejteket megjavítani. … Read More »


Gyógymasszázs, gyógytorna egészségpénztári partner

Közzétéve július 31st, | Kiss Borbála itt: Gyógytorna, Masszázs. 1 hozzászólás

Örömmel tudatom a kedves érdeklődőkkel, hogy mostantól szolgáltatásaim egészségpénztári egyenleg terhére is igénybe vehetők. Jelenleg a következő egészségpénztárakkal állok szerződésben: OTP, Allianz és Dimenzió. Az általam kiállított gyógymasszázs, gyógytorna és fizioterápia számlák ezeknél a pénztáraknál elszámolhatók, így adómentesen igénybe vehetők.

 

FONTOSGyógymasszázs, gyógytorna és fizioterápia szolgáltatásról kiállított számlát néhány egészségpénztár csak abban az esetben fogad el, ha a számla mellé a szakorvosi javaslat/igazolás is csatolva van!


Masszázs előtt és után

Közzétéve május 30th, | Kiss Borbála itt: Cikkek, Masszázs. Nincs hozzászólás

Ha Ön még nem vett részt semmilyen masszázson, biztosan hasznosnak találja majd a következő információkat. De bízom benne, hogy a gyakorlott masszőrhöz járók is találnak maguknak érdekességet.

 

Mit jó tudni masszázs előtt?

A masszázst lehetőleg könnyű étkezés előzze meg – sem éhgyomorra, sem teli hassal nem egészséges.
A vendégnek, illetve betegnek célszerű a masszázs előtt zuhanyoznia. Ez nemcsak higiéniai szempontból előnyös, hanem ellazítja, felkészíti a testet a masszázsra, ezáltal fokozza annak hatékonyságát, továbbá a kezelés során használt olajok, krémek is könnyebben felszívódnak a tiszta bőrön át.
A masszázshoz az alsóneműt nem kell levenni.
Ellenjavallatok:

láz,
közvetlen műtét előtt / után,
pszichiátriai betegségek,
fertőző bőrbetegség,
kezeletlen magas vérnyomás,
daganatos betegség ill. kemoterápiát követően még 2 évig tilos a masszázs
alkoholos, drogos állapot,
mélyvénás trombózis,
visszérgyulladás,
menstruáció első két napja,
csontritkulás,
vérzékenység,
heveny, gyulladásos betegségek esetén.

Masszázs után …

Igyon sok folyadékot!
Jelentkezzen be a következő masszázsra.
Jó tudni továbbá, hogy a szervezet leterheltségétől függően beindul a méregtelenítés, vizelet, székletürítés lehetséges.




Kedves Érdeklődő!

Ha szeretne azonnal értesülni a legújabb cikkekről, gyakorlatokról és ajánlatokról, kérem iratkozzon fel hírlevelemre.